.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پایان یک پرونده سیاسی با تدبیر حقوقی-فقهی رهبر انقلاب

مجادله سیاسی دولت و مسئولان دانشگاه آزاد با 3 اتفاق مهم در روزهای آینده پایان خواهد یافت.

به گزارش «فردا» پس از ماه‌ها کش و قوس و مجادلات سیاسی که با اوج‌گیری آن در هفته‌های گذشته موجبات گلایه رهبری انقلاب از دو سوی آن را فراهم آورده بود، به نظر می رسد این پرونده سیاسی با برخورد حقوقی و فقهی رهبر انقلاب به پایان خود نزدیک می‌شود.

وقتی عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد چند روز پیش در یک جمع دانشجویی تاکید کرد که دانشگاه آزاد باید به نبودن من عادت کند. بسیاری این اظهار نظر صریح جاسبی را تائید تغییر رئیس دانشگاه آزاد از سوی وی دانستند. بدین ترتیب اولین و مهمترین تغییر در دانشگاه آزاد را با عنوان تغییر رئیس این دانشگاه پس از 27 سال عنوان کرد.

از دیگر سو کمیته تخصصی فقهی- حقوقی تشکیل شده به دستور رهبری معظم انقلاب برای بررسی وقف و اساسنامه جدید این دانشگاه نیز بر مجاز نبودن شرعی وقف و همچنین ضرورت تجدید نظر در اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نظر دارد.

کمیته مذکور ضمن جایز ندانستن وقف، تاکید کرده که اساسنامه جدید این دانشگاه نیز در مورد میزان دخالت دولت در یک نهاد آموزشی غیرانتفاعی و هم‌چنین میزان و نحوه اختیارات هیئت امناء باید مورد بازبینی قرار بگیرد.

با این حساب به‌نظر می‌رسد این پرونده مهم سیاسی کشور با سه نتیجه قطعی به پایان خود نزدیک می‌شود: تغییر ریاست دانشگاه، توقف وقف و اصلاح اساسنامه جدید بر مبنای عدم دخالت دولت در دانشگاه.

با این وجود اولین سوالی که در ذهن مطرح می‌شود نام رئیس جدید دانشگاه آزاد است. افکار عمومی و به‌خصوص خیل دانشجویان دانشگاه آزاد اکنون با این پرسش مواجهند که چه کسی قرار است جانشین عبدالله جاسبی فردی که از بدو تاسیس این دانشگاه تاکنون در راس این نهاد پرجمعیت و ثروتمند علمی کشور بوده است، قرار گیرد.

در میان گزینه های مختلفی که برای جایگزینی جاسبی نام برده شده، گفته می شود شانس ولایتی، رضایی و علی‌احمدی بیش از دیگران است.

از طرفی با تاکید کمیته فقهی-حقوقی بر عدم دولتی شدن دانشگاه بعید به نظر می‌رسد که گزینه‌های نزدیک به دولت در میان سایر رقبا برای تصدی این پست حساس شانس چندانی نداشته باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.161 seconds.